hétfő, március 17, 2008

korhoz valo hozzaallas

Angliai onkenteskedesem eveben talalkoztam egy idos hazasparral. A no 92 eves volt, a ferfi 90. Ilyen szamok hallatan azt hittem, eddig mar a gyemant lakodalmat is megunnepeltek mar. De azt mar valoszinuleg nem ertek meg. Sot, meg az aranyat sem. Talan az ezustot sem. Negy eve voltak hazasok... Azaz a no 88 eves volt, amikor ferjhez ment.

- Hogy ismerkedtek meg? - kerdeztem.
- Egy tanckurzuson. Nemsokkal utana pedig mentem nyaralni Spanyolorszagba, es megkerdeztem, nincs-e kedve csatlakozni. Es csatlakozott.

Igy kezdodott a kapcsolatuk nyolcvanakarhany evesen... El voltam ragadtatva ettol a tortenettol, inspiralt. Ime, 88 evesen nem a halalat varja, hanem uj eletet kezd.

Evekkel kesobb Erdelyben egy kb. 60 eves asszonnyal beszelgettem.

- 88 evesen ment ferjhez, meseltem lelkesen.
- Na, az is jo hulye volt!

Apamat is hulyenek nezik/neztek sokan, hogy szinte 60 evesen minek all neki hazat epiteni. Szerintem pont ez tartja fiatalon. Van egy celja, tud erte lelkesedni, es ha felepul a haz, ott elheti le elete hatralevo reszet. Hal'Istennek nagyon jo formaban van, siman elerheti a 90 evet. Az meg 30 ev. Hat persze, hogy megeri neki! De meg csak ha egy evet is elne, azt az egyet boldogan fogja. Es ez a lenyeg.

Buszken jelentem, apam 60 evesen nem csak hazat epit, de eldontotte, megtanul vezetni is :)

2 megjegyzés:

Blogger Vera Linn írta...

kellemes meglepetes volt uj cimet latni :) orvnedek mikor irsz. Betekintest engedsz egy szamomra teljesen ismeretlen eltformaba. Gondolom nem kell kulon magyarazat, hoy ez mekkora elmeny nekem. Ha nem is fogom megkomentalni minden bejegyzesedet, biztosra veheted, hogy elovasom oket mert tetszenek.

2008. március 18. 20:24  
Anonymous Névtelen írta...

szia, most kezdtem el olvasni a blogod, és nagyon tetszett, amit olvastam, különösen a kulturális különbözöségekről. majd jövök még.

2008. március 21. 18:15  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal