csütörtök, június 12, 2008

betokosodas (?)

1993-ban 18 evesen kerultem ki az iskola padjairol es elso probalkozasom az egyetemi felvetelivel csodot mondott. a korulmenyek ugy hoztak, hogy felvettek titkarnonek az rmdsz elnoki hivatalaba. megnyilt elottem egy uj vilag, rengeteget tanultam emberektol, emberekrol, gepekrol, diplomaciarol, meg akkor is, ha a politika engem soha nem erdekelt kulonosebben, de nem is ez volt a lenyeg. zoldfulu leanykakent kerultem oda es egy fantasztikus csapattal dolgoztam egyutt, akik tanitottak, ertekeltek es tiszteltek a munkamat, batoritottak, dicsertek. Ha tevedtem, megmagyaraztak, hogy kellett volna csinalni, es tanacsokat kaptam, hogy kell legkozelebb csinalni. soha nem kiabaltak ram, ha valami bakit kovettem el, mindig higadtan leultek velem beszelgetni, mindent elmagyaraztak. mindez onbizalmat adott, hogy lam, kepes vagyok helytallni. az egyetem, mint cel viszont mindig ott lebegett elottem, es munka elott vagy utan igyekeztem a kovetkezo felvetelire keszulni.

egyszer bementem a volt iskolamba, es az egyik volt tanarom, akit nagyon tiszteltem es csodaltam, megkerdezte, mit csinalok. mondtam, hogy mit. megcsovalta a fejet es azt mondta, hogy betokosodtam. lattam az arcan, hogy lenez, hogy sajnal. ott, egy masodperc alatt, egy mondat miatt a volt tanarom elvesztette a tiszteletemet. csak alltam, mint akit villam sujtott, es nem volt kedvem neki megmagyarazni, hogy mekkorat teved.

harom evet titkarnoskodtem, amire vegre bejutottam az egyetemre 12 evvel ezelott. es ennyi ev tavlatabol is azt mondom, hogy semmiert nem adnam azt a harom evet. az elet iskolaja volt, szamomra hatalmas ugrodeszka es bizonyos ott tanult dolgokat azota is kamatoztatok. es valaki azt hitte, betokosodtam...

5 megjegyzés:

Blogger Vera Linn írta...

:))) ezt 1-2 emberkének az orra alá kellene dugjam, akik még ma is sajnálnak, még ma is úgy gondolják, hogy elvesztem. Pdig lám itt vagyok.

2008. június 12. 19:33  
Blogger Erika, aka Maci írta...

tudod, Vera Linn, nem vagyok rola meggyozodve, hogy az orruk ala kell dugni. "ostobakkal nem erdemes vitatkozni, mert lehet, hogy a vilag nem venne eszre a kulonbseget." (Kolcsey Ferenc). azt hiszem, hatasosabb, ha maguktol jonnek ra, hogy tevedtek. ha meg nem jonnek ra, az o veszteseguk... ami a legfontosabb, szerintem, hogy te tudd magadrol, hol allsz, merre haladsz, es ne engedd, hogy befolyasoljanak az ilyen fajta negativ megjegyzesek.

2008. június 12. 20:37  
Blogger Vera Linn írta...

mondasz valamit. eszembe jutott egy jo mondas most. "Hulyekkel nincs ertelme vitazni, mert a te szintedrol nem lehet, ha meg leereszkedsz az ok szintjukre, ott lekoroznek a rutinjukkal"
Eh, vegulis nem is erdekel, csak ugy eszembe jutott, mikozben olvastalak.

2008. június 13. 9:20  
Blogger Betond Adams írta...

1) lehet, hogy ha nem mondja, nem is vagsz bele? csakazertis, dafke megmutatod, hogy nem vagy betokosodva? (ezt ugy hivjuk provokalas, es gondolhatsz rola utana akarmit, sikerult elernie a celjat)

2) lehet jobb ha nem mondjuk meg a butaknak, hogy butak, a szokenoknek, hogy szokek, sot, a rakosoknak, hogy rakosak? majd rajonnek? es ha nem mondjuk meg a szemetelonek, hogy te most szemetelsz, akkor szemetelni fog.

tovabbmenve: jobb megmondani, meg ha faj is. a gyereket is jobb elvinni a temetobe, mint megovni minden bajtol, mert azt fogja gondolni az elet rozsaszin, mikor nem is, inkabb szines.

2008. június 26. 9:27  
Blogger Erika, aka Maci írta...

1. egyaltalan nem miatta vagtam bele, amikor vele beszeltem, mar tul voltam egy felvetelin, es eredetileg nem is akartam dolgozni, az volt az elkepzelesem, hogy majd otthon ulok es tanulok.

2. egyetertek azzal, hogy vannak dolgok, amiket el kell mondani. es vannak emberek, akiknek erdemes is elmondani. de olyan is van, erzem, latom egy-egy emberen, hogy barmit is mondanal neki, leporogne rola, mert nem erdekli a mas velemenye peldaul. vagy mert zart, elvan a sajat vilagaban. vagy mert barmi. anno ugy ereztem, hogy nem tudnam ugysem meggyozni, ugy hogy meg sem probaltam.

2008. június 26. 21:03  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal